Trénink s názvem Tabata

Můžu zhubnout bez toho, abych strávila hodiny v posilovně? Ano můžete, nebo dokonce to musíte zkusit. Pokud máte náročnou práci a vracíte se pozdě večer domů a nemáte čas na hodinové skupinové lekce cvičení, právě pro vás je vhodná tabata, cvičení, které zabere jen pár minut denně a je opravdu účinné. Ale pozor! Není vhodné pro ty, kteří nikdy necvičili, neumí naslouchat svému tělu a pro ty, kteří mají problém s kardiovaskulárním systémem.
 To dokážeš!
Poprvé s tímto typem cvičení na spalování tuků přišel japonský vědec Dr. Izumi Tabata, který přemýšlel, jak vylepšit výsledky národního týmu rychlobruslařů. Jedná se o silový intervalový trénink založený na principu krátkého a častého střídání cviků s co nejmenší přestávkou. Po 20 vteřinách cvičení s vysokou intenzitou následuje 10 vteřin odpočinku a jde se na jiný cvik, takto se jede 8 kol po celé 4 minuty a na konci z vás bude stříkat pot a budete se cítit krásně unavená a uvolněná. Kdo na konci tohoto intervalového tréninku stále ještě popadá dech, dělá něco špatně. Velkým pomocníkem je mobilní aplikace, která vám mění hudbu dle dosaženého času a hlásí vám přestávky na vydýchání, na Youtube nebo Spotify jsou pod názvem Tabata Songs. Ke cvičení vám stačí sportovní oblečení a podložka, pokud chcete cvičit silově, jsou ideálními pomocníky činky, švihadlo a kettlebell. Ženy nejraději cvičí problémové partie jako zadek a břicho. Po zařazení tréninku 3x týdně do vašeho cvičebního plánu se vám zvýší výdrž a zlepší kondice.
 cvičení ve dvou
Tabata je doporučována těm, kdo zápasí s časem, a přesto chtějí pro své tělo udělat to nejlepší. Kombinace cvičení a vhodně zvoleného jídelníčku udělá s vaším tělem divy, tak pojďte do toho a nebojte se zatočit s vašimi kily. Odměnou bude zpevněná postava do plavek a vyšší sebevědomí, kterým okouzlíte vaše okolí. Rada na konec, vykašlete se na hlavu a cvičte srdcem!